امام جمعه شاهرود گفت:دستاوردهای سفر ریاست جمهوری و کاروان تدبیر و امید باید برای مردم شاهرود و میامی بصورت شفاف بیان شود.

دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به مردم بیان شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی شاهرودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود افزود: باید بصورت شفاف به مردم میامی و شاهرود توضیح داده شود که دستاورد این سفر برای آنها چه بوده است.
وی با بیان اینکه 42 درصد جمعیت و 52 درصد وسعت استان سمنان مربوط به شاهرود و میامی است، افزود: با این همه 4درصد از مدیران استان از نیروهای این منطقه است.
امام جمعه شاهرود از مسئولان استان سمنان خواست در تخصیص اعتبارات به شهرستان های شاهرود ومیامی توجه ویژه شده و مشکلات این خطه مد نظرقرار بگیرد.
خطیب جمعه شاهرود به بروز برخی ناهنجاری ها در جامعه هم اشاره کرد و از مسئولان قضایی و انتظامی خواست در این خصوص اقدام جدی کنند.
وی ادامه داد: در شهر معلمان دین و اخلاق نباید به ساحت دین و روحانیت بی حرمتی شود.
وی به سالروز رحلت امام خمینی (ره) هم اشاره کرد و گفت: از آغاز نهضت اسلامی که پرچم رهبری بردوش امام بوده و تاالان که رهبر معظم انقلاب این وظیفه سنگین را برعهده دارند، انقلاب اسلامی از برهه های خطر ناک به سلامت عبور کرده است.
وی به سالروز فتح خرمشهر هم اشاره کرد و گفت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد ، چون با حمایت های شرق و غرب از صدام ، این امر برای بسیار دشوار می نمود.
حجت الاسلام ترابی به نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان (عج) هم اشاره کرد و گفت: تفسیر صحیح انتظار بازگشت به مقاومت و انقلاب اسلامی است.
وی گفت: انقلابی بودن در صحنه ماندن است و چهره آنهایی که دیدگاه ناثوابی در مورد انتظار دارند،باید شناسایی و به مردم معرفی شوند.
امام جمعه شاهرود هم چنین درخصوص روز سربازان گمنام امام زمان (عح) هم گفت: اگر امروز ایران در میان آتشی که منطقه را فرا گرفته گلستان است، نتیجه مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان(عج) است.
وی ادامه داد: این نیروهای تلاشگر فارغ از هر نوع جناح بندی سیاسی ، مورد اعتماد همه اقشار بوده و وظابف خود را در هر دولتی بخوبی انجام می دهند.
حجت الاسلام ترابی به روز زندانیان هم اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی باید به خانواده های زندانیان رسیدگی کند.
وی در مورد سی وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هم گفت: باید بیش از پیش به قرآن پناه ببریم زیرا در همه حال به آن نیازمندیم.
امام جمعه شاهرود به دیدار مسئولان حوزه های علمیه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: باید حقایق مربوط به شیطان بزرگ که در صحبت های رهبری بود، به مردم توضیح داده شود.
وی ادامه داد: در مورد حقوق بشر که ادعای آمریکا و اروپا گوش فلک را در این خصوص کر کرده ، باید به مردم واقعیت ها منعکس شود.
وی گفت: غربی ها در حالی دم از حقوق بشر می زنند که دهها کودک مهاجر در آلمان ناپدید شده و هیچ خبری از آنها وجود ندارد.
حجت الاسلام ترابی به گفت وگوهای صلح یمن و سوریه هم اشاره کرد و گفت: مردم مسلمان منطقه به این نتیجه رسیده اند که هیچ نفعی از آمریکا برای آنها نخواهد رسید.
وی گفت: دولت سوریه هزینه همراهی با مقاومت، حزب الله و ایران را می دهد.
امام جمعه شاهرود به شهادت روحانی شهید مجید سلیمانیان در جبهه های مقاومت اشاره کرد و گفت: این روحانی شهید در دورترین روستاهای شاهرود به امر تبلیغ دین اقدام می کرد و اکنون پس از شهادت هنوز پیکرش در میدان ها ی نبرد مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.